Mar.

Bilingual Program: students create maracas with recyclable materials

English classes in the Bilingual Program provide cultural and interdisciplinary immersions for students from Kindergarten to Elementary School.

In the 1st grade classes of Elementary School, the proposal is the same. Students learn about the five senses and apply their knowledge to a musical activity. Children identified the sounds of a piano, a guitar, the drums, a bongo and maracas - a typical instrument of Latin music.

To complement the studies, Miss Gabriela Silva (teacher Gabriela Silva) proposed the creation of a maraca with recyclable materials. The students used plastic bottles, beans and a lot of creativity to decorate the new musical instrument.

The children approved the activity and played a lot.

Programa Bilíngue: alunos criam chocalhos com materiais recicláveis

As aulas de Inglês do Programa Bilíngue proporcionam imersões culturais e interdisciplinares para os estudantes da Educação Infantil ao Ensino Fundamental II.

Nas turmas do 1º ano do Ensino Fundamental I, a proposta não é diferente. Os estudantes aprenderam sobre os cinco sentidos e aplicaram os conhecimentos em uma atividade musical. As crianças identificaram os sons do piano, do violão, da bateria, do bongô e do maraca (chocalho) – instrumento típico das músicas latinas.

Para complementar os estudos, a professora Gabriela Silva propôs a criação de um chocalho com materiais recicláveis. Os educandos utilizaram garrafas de plástico, feijão e muita criatividade para decorar o novo instrumento musical.

As crianças aprovaram a atividade e brincaram muito.